Tworzenie pozytywnych relacji z klientem to sposób na zwiększenie sprzedaży produktu czy też usługi, przy znacznie mniejszych kosztach aniżeli np. koszty reklamy czy promocji. Wiemy jak ważne są te dwie kwestie w każdym przedsiębiorstwie dlatego wykorzystując nasze ponad 10 letnie doświadczenie w tworzeniu oprogramowania sprzedażowego, postanowiliśmy stworzyć aplikację do zarządzania relacjami z klientami. Aplikacja LoyalNET to narzędzie, które daje firmie do dyspozycji różne metody budowania relacji oraz przywiązania klienta do marki. Jednym z nich jest właśnie program lojalnościowy. Kompleksowe oprogramowanie dla firm powinno umożliwiać obsługę programów lojalnościowych ponieważ jest to ważny sposób na tworzenie pozytywnych relacji z klientem.

Jak stworzyć program lojalnościowy w firmie?

Stworzenie dobrego programu lojalnościowego w firmie zależy od wielu czynników m.in. od:

  • branży/ segmentu rynku w której działa firma,
  • specyfiki klienta – konsumenta – nabywcy towarów i usług (B2B, B2C),
  • rodzaju handlu (tradycyjny, przez internet).

Najczęstszym sposobem na przywiązanie klienta do marki jest długoterminowe nagradzanie klientów punktami w zamian za powtarzalność zakupów w naszej firmie. Punkty te z kolei mogą być wymienione, przez lojalnego klienta, na nagrody w postaci rzeczowej czy też zaproszenia na różnego typu wydarzenia. Drugi sposób to wymiana ww. punktów na złotówki, które klient może wydać tylko i wyłącznie u tego samego sprzedawcy czyli w naszej firmie. Sposób nagradzania punktami klientów jest zależna od wyobraźni sprzedawcy lub dobrze przemyślanej strategii marketingowej podpartej wieloma miesiącami dogłębnej analizy historii sprzedaży, tak by stworzyć jak najlepszy program lojalnościowy.

Cele skutecznego programu lojalnościowego

Skuteczny program lojalnościowy z pewnością powinien sprawić, że dłuższej perspektywie czasu staniemy się firmą pierwszego wyboru, w której nasz klient będzie dokonywał zakupów. Wzrośnie wartości koszyka i częstotliwości dokonywanych przez niego zakupów.

Wzrost sprzedaży nie musi być wyłącznym celem rozwijania programu lojalnościowego w firmie. Innym, jakże ważnym celem jest budowanie dobrego wizerunku firmy na tle konkurencji.

Zalety naszego programu lojalnościowego

Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety dostępnego, w naszej aplikacji LoyalNET, programu lojalnościowego:

  • punkty przyznajesz klientom swojej firmy za różne, wybrane przez Ciebie aktywności np. zakupy produktów z wybranych kategorii,
  • sam decydujesz na co zebrane przez klientów punkty mogą być wymieniane (nagrody, wydarzenia, jednorazowe rabaty, itd.),
  • sam ustalasz przelicznik naliczanych klientowi punktów w odniesieniu do kwoty zakupów np. 1 pkt za zakupy na kwotę 1zł,
  • istnieje możliwość włączenia płatności punktami wg. ustalonego przelicznika np. 1 pkt = 0,01 zł (obsługa płatności punktami w systemie sprzedażowym FIS-POS),
  • możliwość połączenia programu lojalnościowego LoyalNET z kartą rabatową LoyalNET (kartą stałego klienta), aby jeszcze bardziej wzmocnić relacje ze swoimi klientami.

Masz pytania? Zadzwoń (12) 311 02 32 lub napisz biuro@loyalnet.pl.